Revista de satiră a fost câştigată ieri la licitaţie de jurnalistul de la „România liberă“ Claudiu Pădurean, reprezentantul omului de afaceri Dan Adamescu. „Academia Caţavencu“ a fost vândută ieri pentru suma de 882.000 de euro, dar compania care a deţinut revista este apăsată de datorii de peste 18 milioane de euro.
Ieri a avut loc cea de-a două licitaţie pentu brandul „Academia Caţavencu". De data aceasta, în ring au intrat Orlando Nicoară, directorul Mediafax Group, şi avocatul George Dumitru, reprezentant al jurnalistului Claudiu Pădurean, de la „România liberă". Licitaţia a durat doar nouă minute, preţul de pornire a fost de 149.000 de euro fără TVA. Pasul de licitaţie a fost de 7.500 de euro, iar avocatul lui Pădurean a fost ultimul care a licitat, la pasul 75. Suma la care s-a ajuns a fost de 711.822 fără TVA, iar cea finală a fost de 882.659 de euro cu tot cu TVA. „Am licitat cât am considerat că este business", a spus Orlando Nicoară după încheierea licitaţiei fără a intra în detalii. Plata pentru marcă trebuie făcută în următoarele cinci zile lucrătoare.
Datorii-record
Licitaţia pentru marca „Academia Caţavencu" a fost reluată, după ce Doru Buşcu, director editorial al revistei „Academia Caţavencu", cel care şi-a adjudecat, pentru suma de 1,6 milioane de euro, cu TVA, nu a reuşit să plătească până în 2 iunie, la ora 16.00, banii pentru a deveni proprietar al mărcii. Cu toate că Buşcu a declarat, la momentul respectiv, că va participa la următoarea licitaţie, acesta nu s-a mai înscris.
La prima licitaţie a mai participat şi Sabina Fati, jurnalistă la „România liberă", în spatele căreia s-ar fi aflat tot Dan Adamescu, proprietarul cotidianului „România liberă". Chiar şi Doru Buşcu a declarat, la momentul respectiv, că Sabina Fati l-a reprezentat pe omul de afaceri şi că nu-şi doreşte ca publicaţia să ajungă „în mâinile unui person