Ericsson ConsumerLab a identificat cele mai importante tendinte de consum in IT&C pentru anul 2014. De peste 15 ani, ConsumerLab a desfasurat o multitudine de cercetari pentru a identifica valori, tipare de comportament si modurile in care oamenii folosesc tehnologia. Programul global de cercetare al companiei se bazeaza pe interviuri anuale cu peste 100.000 de indivizi din peste 40 de tari si 15 metropole.
„Cea mai importanta tendinta pe care am identificat-o este cresterea exponentiala a cererii pentru aplicatii si servicii dedicate tuturor industriilor si categoriilor societatii, ceea ce are potentialul de a schimba in mod fundamental viata noastra de zi cu zi”, a declarat Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab.
Cele mai importante 10 tendinte de consum in IT&C pentru 2014 identificate de Ericsson sunt:
1. Aplicatiile vor schimba societatea – Rata de adoptie din ce in ce mai mare a smartphone-urilor a schimbat complet modul in care comunicam sau folosim internetul. Ca urmare, oamenii au inceput sa caute aplicatii pentru orice – de la aplicatii pentru cumparaturi la cele pentru transport sau comunicarea cu autoritati. Mai mult decat atat, aplicatiile devin mai importante ca modelul de telefon folosit.
2. Amprentele vor debloca orice dispozitiv personal – Website-urile au inceput sa necesite parole din ce in ce mai lungi, formate dintr-o multitudine de numere, cifre si simboluri, pe care, de cele mai multe ori, utilizatorii le uita. Acesta este principalul motiv pentru cresterea interesului pentru alternative biometrice. Spre exemplu, studiile Ericsson au descoperit ca 52% dintre utilizatorii de smartphone-uri doresc sa-si foloseasca amprentele in locul parolelor, iar 48% dintre acestia ar fi interesati sa foloseasca sisteme de scanare a retinei pentru a-si debloca dispozitivele. 74% cred ca smartphone-urile biometrice vor fi