Unele din cele mai mari initiative antreprenoriale, lansate pe piata in urma cu multi ani, sunt cele online, iar drept exemplu stau companii precum Google, Yahoo, Amazon sau Facebook. Despre fenomenul social media si ce inseamna un business in online au discutat cativa antreprenori locali cu afaceri in domeniu, in cadrul ZileleBiz.
In conditiile in care orice industrie pierde teren in conditiile de fata, onlineul pare sa fie singura piata care creste, desi in termeni minori comparativ cu alte state din lume sau chiar cu tari din regiune.
"Daca in anii '90 era la moda mailingul, anii 2000 au fost ai Google, iar in prezent traim in era Facebook. la un moment dat, toate companiile vor ajunge sa utilizeze Internetul, la fel cum folosesc electricitatea, spre exemplu", a declarat Calin Fusu, directorul general al Neogen, companie care detine site-ul de joburi BestJobs si reteaua sociala Neogen.
Chiar daca, initial, se credea despre Facebook ca este "another social network", dupa cum afirma Alexandru Lapusan (foto), CEO-ul Zitec, dezvoltator local de solutii si aplicatii software, reteaua sociala a reusit sa capteze interesul dezvoltatorilor de aplicatii.
De la lansarea in martie a HotelPeeps.com, una dintre putinele aplicatii comerciale locale pentru reteaua de socializare Facebook, cererea pentru astfel de servicii a crescut foarte mult.
"O retea sociala se adreseaza oamenilor sociali, celor care isi fac din utilizarea retelei respective o obisnuinta. Ca si Youtube-ul, si Facebook-ul a aparut la momentul potrivit, cu instrumentele potrivite, care au dus la cresterea notorietatii brandului si, implicit, companiei", a spus Dragos Stanca, fostul director general al F5, divizia de online a Realitatea Catavencu.
Stanca s-a lansat de curand in atreprenoriat cu doua proiecte - compania de consultanta si strategie Publyo, alaturi de 101 W