La cinci ani după ce a dat lovitura cu „4,3,2“ şi a câştigat Palme d’Or, Cristian Mungiu a revenit la Festivalul de la Cannes cu filmul „După dealuri“.
„După dealuri" („Beyond the Hills"), filmul scris şi regizat de Cristian Mungiu, a făcut valuri după premiera de sâmbătă, de pe Croazetă, împărţind criticii în două tabere. În timp ce „The Hollywood Reporter" apreciază că Mungiu este un concurent serios în selecţia de anul acesta, „Paris Match" spune că personajele nu reuşesc să emoţioneze, iar filmul este prea lung.
Pelicula este inspirată din romanele non-ficţionale ale Tatianei Niculescu-Bran, „Spovedanie la Tanacu" şi „Cartea judecătorilor". Ima-ginea este semnată de Oleg Mutu, rolurile principale fiind interpretate de două actriţe ieşence debutante în film, Cosmina Stratan (Voichiţa) şi Cristina Flutur (Alina), secondate de Valeriu Andriuţă (părintele) şi Dana Tapalagă (maica stareţă).
Agenţia France-Presse (AFP) face o comparaţie între „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile", producţia din 2007 a lui Mungiu, şi această nouă dramă, inspirată din realitate, care are ca punct culminant o exorcizare mortală.
În acelaşi timp, Agenţia Associated Press (AP) remarcă atmosfera rece şi ritmul deliberat lent al filmului de două ore şi jumătate, concluzionând că acestea i-ar putea incomoda pe unii spectatori, care şi-ar putea pierde răbdarea.
„După dealuri", în umbra lui „4,3,2"
Pe blogul dedicat Festivalului de la Cannes, „France 24" scrie că „După dealuri"are momente dramatice puternice, dar rigoarea estetică pare mai lipsită de sens decât în „4,3,2" şi noului film îi lipsesc intimitatea şi tensiunea celui anterior.
„Le Figaro" dă un titlu pozitiv: „«După dealuri», prima surpriză plăcută de la Cannes"; „Variety" notează interpretările actoriceşti şi scrie că Mungiu abordează şi de data aceasta realis