Reusita sau, dimpotriva, esecul administratiei actualului primar sta in capacitatea de a accesa si pune in practica proiectele europene.
Dupa un mandat si ceva (2003-2008) fara realizari notabile, primarul Gheorghe Nichita le-a cerut iesenilor timp. Citiva dintre ei, vreo 60.000, nu au mai avut rabdare si au fugit care incotro. Practic, in zece ani, dintre care noua sub administratia Nichita, Iasul a pierdut, chiar daca din varii motive, de doua ori populatia unui oras ca Dorohoiul. Altii insa au ramas si nu cred ca sint putini cei care au observat in ultimul timp o schimbare in bine la primarul in functie. Macar la nivel de discurs. De la o lipsa acuta de viziune in primul sau mandat, cu imprumuturi enorme pentru lucrari de mentenanta si pomeni electorale, Nichita a inceput sa vorbeasca de vreo doi-trei ani despre stimularea mediului de afaceri si investitii majore in infrastructura. Marele sau pariu ramine atragerea celor peste 110 milioane de euro alocate municipiului prin Programul Operational Regional - "Iasi, pol regional de crestere". Da, vorbim de o pleasca, dar daca administratia Nichita reuseste sa absoarba toate fondurile, cu rezultate vizibile in oras, cel de-al doilea mandat al edilului in functie nu mai poate fi catalogat cenusiu. Din pacate, dupa un inceput aparent promitator, in care sefii de la Roznovanu pareau ca stapinesc lectia atragerii de fonduri europene, de citeva zile au aparut vestile proaste. Mai intii, proiectul autogarii din Tudor Vladimirescu a picat din cauza unor procese interminabile privind situatia juridica a terenurilor. Curat ghinion? Nu tocmai, pentru ca Primaria cunostea de ani buni problemele juridice din zona, dar a insistat ca viitorul "centru internodal de transport" sa fie construit in buricul tirgului. De ce in centru si nu la periferie, asa cum sint asezate autogarile in orasele de mai la vest, nu a explicat nimeni.