De asemenea, vor fi deschise şi magazine Loco la sate
Foto: CONCURENŢĂ MARE PE SEGMENTUL „MAGAZINUL DE LA BLOC. Pe segmentul magazinelor mici, care pot fi aşezate la parterul blocurilor, magazinele City se vor bate cu Shop&Go (Mega Image), La Doi Paşi (franciza Metro Cash & Carry) şi cu unităţile de cartier ale micilor antreprenori.
Lanţul de magazine Profi, controlat de fondul polonez de investiţii Enterprise Investors, va deschide anul viitor cel puţin 45 de unităţi noi, păstrând astfel ritmul de extindere din 2012. Profi se pregăteşte să dezvolte anul viitor reţeaua până la aproape 200 de magazine la nivel naţional, în contextul în care oficialii companiei spun că încă mai există loc de expansiune. Mai mult, retailerul va lansa două noi formate de comerţ prin care va ataca segmentul magazinelor de proximitate din mediul urban, pe de-o parte, precum şi piaţa din mediul rural.
„Vom termina anul viitor cu 45 de magazine mai mult decât vom avea la finalul lui 2012. Continuăm să ne extindem agresiv nu doar anul viitor, ci şi în anii care vor urma. O să şi închidem unităţi neperformante, însă ritmul va fi mult mai lent decât cel al deschiderilor”, spune Pawel Musial, polonezul aflat la conducerea Profi. „Lăsăm fiecare magazin să funcţioneze o vreme, însă dacă vedem că nu performează la parametrii normali, închidem. De asemenea, sunt unităţi foarte vechi pe care le relocăm în spaţii mai bune”, a adăugat acesta.
În ceea ce priveşte deschiderile viitoare, Musial spune că se uită atât la zona rurală, cât şi la cea urbană, atât la oraşele mari, cum este cazul Capitalei, cât şi la cele de doar câteva mii de locuitori. „Deschidem unde e nevoie. Iniţial spuneam că nu ne uităm la localităţile cu mai puţin de 5.000 de locuitori, însă am avut şi excepţii. Am găsit o localitate mică însă care era înconjurată de cinci sate, iar împreună a