În locul centrelor de permanenţă, ministrul Sănătăţii va înfiinţa din toamnă două centre de tip call-center, la care medicii vor răspunde 24 de ore din 24
Ministerul Sănătăţii vrea, mai nou, să înfiinţeze centre de permanenţă la telefon. Aceasta este soluţia la care au ajuns medicii de familie şi Ministerul Sănătăţii, ieri, privind asigurarea permanenţei asistenţei medicale prin centrele de permanenţă. În prima fază, Ministerul va înfiinţa două centre pilot, la care medicii vor da recomandări sau informaţii de ordin medical 24 de ore din 24. Potrivit ministrului, medicii vor utiliza protocoale standard în comunicarea cu pacienţii. Acestea vor fi realizate în perioada următoare. De asemenea, centrele pilot vor funcţiona în paralel cu centrele de permanenţă deja existente. „De săptămâna viitoare, o echipă mixtă a ministerului şi a medicilor de familie va începe să lucreze la modificarea cadrului legislativ şi elaborarea normelor metodologice de funcţionare ale acestor noi instituţii. Acest sistem funcţionează eficient în ţări din Uniunea Europeană ca Anglia şi Portugalia, ţările baltice, în Suedia şi Danemarca”, a declarat ministrul Sănătăţii, Ion Bazac (foto), în timpul întâlnirii cu medicii de familie. În Braşov, potrivit reprezentanţilor Direcţiei Publice de Sănătate (DSP), funcţionează trei centre de permanenţă: la Râşnov, la Victoria şi la Şercaia.
Decizia ministrului Bazac a venit după ce medicii de familie s-au arătat nemulţumiţi de faptul că în centrele de permanenţă vor fi nevoiţi să acorde asistenţă medicală şi persoanelor neasigurate.
„Noi avem contract cu casa de asigurări şi de acolo ni se furnizează banii pentru asistenţa medicală acordată persoanelor asigurate. Ministerul Sănătăţii nu a specificat, în ordonanţa de urgenţă pe care a înaintat-o guvernului fără să ne consulte, de unde vor fi plătite consultaţi