Vara lui 2010 se conturează drept una generoasă în expoziţii. Absolvenţii Universităţii de Arte ai anului- atât de la master, cît şi de la licenţă - expun în majoritatea spaţiilor consacrate din centrul Bucureştilor lucrări ce merg de la tapsierie la pictură, sculptură şi grafică, şi care, majoritatea, investighează formule imagistice proaspete şi semnificative, fapt notabil în lumea contemporană atît de suprasolicitată de vizual. Aproape fiecare tînăr artist a arătat, în operele expuse, nu numai efortul de însuşire a profesiei ci şi pe acela de a-şi lămuri un drum estetic şi o viziune proprii.
Astfel, pe str. Şelari, la „Atelier 35”, i-am remarcat între absolvenţii clasei de master ai profesorului şi pictorului Cătălin Bălescu mai ales pe Ilinca Strungaru, cu a sa „Arhivă” de măşti şi capete de păpuşi, subiect pentru o lucrare melancolică, prin temă şi cromatică, pe Ioana Rădulescu practicînd o pictură sofisticată, unde vechiul palat Știrbey este translat pe pînză în coordonatele hiperealismului, dar şi în ale imaginii care emoţionează. În expoziţie se mai remarcă pictura Irinei Zamfir, „Strada 190” , care jonglează interesant, prin conotaţiile motivului ales, şi pictural cu tema „google-maps”.
Una dintre cele mai bune promoţii de grafică din ultimii ani – clasa lector Stela Lie şi, clasa lector Carmen Apetrei – are zilele acestea o expoziţie la Simeza.
Încă de la expoziţia de examen deschisă în Budişteanu am putut remarca lucrările unor tineri care nu doar că au demonstrat un înalt savoir faire tehnic dar, în unele cazuri, au reuşit să identifice coordonatele importante ale modei şi sensibilităţii vizuale strict contemporane – moda stencils şi a graffiti-lor de exemplu - reuşind uneori să le salvgardeze prin aducerea în spaţiul relevanţei estetice, artistice. În acest sens au lucrat mai ales Adriana Gheorghe şi Cornelia Cardemisa, tematica fiind