Cătălin Neagu, managerul de produs al companiei japoneze, spune că decizia Sony de a alege România drept cap de pod pentru lansarea laptopului începe să dea roade. Chiar dacă piaţa de IT a scăzut dramatic, Neagu se laudă cu o creştere de 15% a vânzărilor către clienţii din segmentul de business. În 2007, gigantul japonez Sony a decis să rişte şi a lansat brandul de laptopuri Vaio pe piaţa românească cu un an înaintea celorlalte ţări din sud-estul Europei. Astăzi, datele companiei la cinci luni arată că Sony a luat o decizie bună.
Cătălin Neagu spune că vânzările de laptopuri au crescut cu 15% în perioada ianuarie-mai 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul laptopurilor vândute în această perioadă a ajuns la 1.100. Şi asta în contextul în care statisticile firmei de cercetare International Data Corporation (IDC) arată că vânzările de notebookuri au scăzut cu peste 40% în volum în primele şase luni ale anului.
Clientul, în centrul atenţiei
În aceste condiţii, Neagu are o sarcină grea. La doar 31 de ani el este managerul de produs al Sony Vaio România&Moldova. Iar produsele pe care le vinde fac parte din categoria premium şi costă în medie 1.200 de euro. Aşa că nu ajunge ca laptopul să aibă carcasa fabricată din fibra de carton folosită la bolizii de Formula 1.
E nevoie de un plan de atac, mai ales că Sony Vaio vrea să-şi consolideze prezenţa pe segmentul de retail din România. Strategia lui Neagu îi vizează mai ales pe clienţii din segmentul de business. Iar viziunea sa are la bază principiile pe care le-a învăţat în cei şase ani de când lucrează în industria românească de IT&C, atât în distribuţie, cât şi în vânzări.
Mai precis, Neagu mizează pe apropierea de client, motiv pentru care la standurile Sony din orice magazin există o echipă formată din doi consultanţi. Ei explică