Avea 14 ani de multinationala cand in septembrie anul trecut a renuntat la functia de director de vanzari in cadrul Bergenbier pentru a-si lansa propriul business in domeniul consultantei in vanzari. Iar obiectivul nu este doar sa aiba un business care sa fie profitabil si sa ii ofere timp si pentru familie, ci sa ii invete pe oamenii de vanzari sa vanda cat mai mult. Cum? Prin disciplina, facand lucruri repetitive si poate, uneori, plictisitoare.
“Ceea ce iti ofera antreprenoriatul nu iti ofera o companie mare, pentru ca intr-o corporatie timpul pe care il acorzi lucrurilor legate de politica corporatiei este foate mare. Gradul de libertate in antreprenoriat este mult mai mare desi timpul personal poate fi mai mic decat atunci cand esti angajat”, afirma Florin Stoleriu (41 de ani), fondatorul SalesAdvisor, companie de consultanta in vanzari.
A renuntat la a mai fi angajat dupa 14 ani in care a lucrat pe diferite functii de vanzari in companii precum Peral Trading, Indesit, Fabryo si Bergenbier.
Iar, pana in februarie anul acesta, cand a decis ca businessul pe care il va lansa va fi o companie de consultanta, a luat in considerare mai multe de idei de afaceri. Sunt genul de om care masoara de trei ori si se arunca o data “Am cochetat cu ideea unui business de distributie cu cosuri cu fructe. Este vorba de cosulcufructe .ro, dar businessul nu l-am lansat inca, pentru ca piata de fructe este complicata, desi la prima vedere nu pare asa. Preturile si oferta fluctueaza, am vrut ca produsele sa fie romanesti si cand am avut nevoie sa gasesc furnizori stabili mi-am dat seama ca Romania nu permite acest lucru si eram conditionat de importuri. Un alt motiv a fost ca logistica pentru o astfel de activitate este foarte mare. Si nu mai era o activitate rentabila”, explica antreprenorul.
Pentru a lansa o astfel de afacere, doar la nivelul Bucurest