• Pentru ortodocsi, maine va fi mare zi de sarbatoare: Boboteaza sau Botezul lui Hristos • Este un moment plin de semnificatie spirituala, apa sfintita sau aghiazma mare, simbol al botezului Mantuitorului Hristos, este cautata de ortodocsi pentru a se impartasi cu ea • Ca in fiecare an, Mitropolia Moldovei si Bucovinei va oficia Slujba de Boboteaza, adunand sute si sute de credinciosi
Maine, bisericile se vor umple de lume pentru a lua apa sfintita sau aghiazma mare, simbol al Botezului Mantuitorului Hristos. Despre momentul in care Mantuitorul Iisus Hristos ii cere Marelui Prooroc Ioan sa-l boteze in apele Iordanului, sfintii parinti au lasat marturie ca, pentru intaia oara de la intruparea sa, a avut loc o teofanie, adica aratarea Sfintei Treimi. Mantuitorul primeste botezul pocaintei prin apa cu care il invesmanteaza Proorocul Ioan. Acesta, initial, a refuzat acest lucru, considerandu-se nevrednic de a boteza pe insusi Fiul lui Dumnezeu dar, la cuvintele lui Hristos, "Lasa acum, ca astfel se cuvine ca noi sa-mplinim toata dreptatea", savarseste botezul. Sub invaluirea divina a cuvintelor pogorate din ceruri in glas nemaiauzit, "Acesta este Fiul Meu cel iubit intru care am binevoit", aceasta mare taina a fost marcata si pentru Iisus. Din vechimi, aceasta mare sarbatoare imparateasca a fost reiterata an de an. Oamenii primesc "cu boboteaza", sunt stropiti cu agiazma si primesc vestea Botezului Mantuitorului. O veste pe care o intampina cu o masa imbelsugata, ce va sa fie aghezmuita. Oamenii sunt, totodata, ocrotiti prin aceasta practica de a merge cu boboteaza, de duhurile rele. Dar nu este vorba de alungarea duhurilor rele, dupa cum s-ar crede, ci, cum se spune prin Bucovina, de a crea o unitate intre crestini prin apa sfintita, unitate ce va sa fie innoita in anul urmator. De aceea, in zilele si saptamana de dupa Boboteaza nu se spala, adica nu