Vanzarile de proiectoare din primul trimestru au scazut la jumatate fata de anul trecut, de la 5.672 de unitati la 2.569 de unitati, piata atingand astfel cel mai scazut nivel din ultimul an, conform unui studiu realizat de compania Futuresource Consulting.
Epson Romania, subsidiara locala a grupului japonez Seiko-Epson Corporation, a inregistrat vanzari impotriva trendului general de pe piata, dublandu-si numarul de unitati vandute, de la 421 de proiectoare in T1 2008 la 939 in primul trimestru, conform datelor Futuresource Consulting. Astfel, in T1 Epson a avut o cota de piata de 37% din punctul de vedere al numarului de unitati vandute, ceea ce reprezinta o crestere de 29 procente fata de aceeasi perioada a anului 2008, dar o scadere cu 12% fata de rezultatele trimestrului precedent.
"Chiar daca in Romania piata videoproiectoarelor a inregistrat la inceputul acestui an, in ansamblu, un regres fata de trimestrele anterioare din punctul de vedere al volumului de unitati vandute, suntem optimisti in ceea ce priveste relansarea interesului pentru produsele din segmentul destinat mediului educational si al celor din gama home cinema sau cea business", a declarat Simona Decuseara, directorul de marketing si vanzari al companiei.
Compania estimeaza atingerea unui rulaj de 2,5 mil. euro pe segmentul proiectoarelor anul acesta. Epson tinteste o cota de 25% pe o piata pe care o estimeaza la 16.000 de unitati, in scadere fata de volumul de peste 21.000 de proiectoare care au fost vandute in Romania in 2008.
Epson a comercializat anul trecut 5.960 de proiectoare, echivalentul unei cote de piata de 28%. Numarul de unitati comercializate a crescut cu 84% fata de 2007, in timp ce, din punct de vedere valoric, vanzarile de proiectoare au urcat cu 66%, totalizand 4,4 mil. euro, au declarat reprezentantii Epson.
Diferenta semnificativa de pret intre ru