* Interviu cu Bogdan Prăjişteanu,Chief Executive Officer MEC România
Noua lege din domeniul publicităţii outdoor va afecta în mod negativ piaţa de profil, consideră Bogdan Prăjişteanu, Chief Executive Officer în cadrul agenţiei de publicitate MEC România. Domnia sa ne-a spus, în cadrul unui interviu, că numărul locaţiilor publicitare va scădea cu până la 50%, după ce vor fi puse în aplicare noile reglementări.
Potrivit domnului Prăjişteanu, piaţa publicităţii outdoor va scădea cu 25%, în acest an, ca urmare a contextului economic, dar şi a contracţiei business-ului din ultimii ani şi a modificărilor şi investiţiilor pe care firmele din industrie vor fi nevoite să le facă pentru a se alinia prevederilor noii legi.
Reporter: Care este opinia dumneavoastră, în calitate de reprezentant al pieţei de publicitate, cu privire la noua lege privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate?
Bogdan Prăjişteanu: Reglementările legale sunt binevenite mai ales atunci când nu există reguli de bună funcţionare sau când piaţa scade din punct de vedere financiar. Legea actuală vine în contexul ultimilor cinci ani consecutivi de scădere financiară, outdoor-ul fiind şi el afectat de scăderea economică a României. Cred că este un restart al industriei de outdoor, iar jucătorii puternici şi serioşi vor fi primii care să beneficieze de această lege pe termen mediu şi lung.
Reporter: Care sunt avantajele şi dezavantajele acestei legi?
Bogdan Prăjişteanu: Reglementarea este necesară în primul rând din motive ce ţin de peisajul urbanistic de care te bucuri atunci când vizitezi marile oraşe din lume, panourile noastre având dimensiuni şi culori diferite pe fiecare stradă. În plus, aglomerările de locaţii publicitare din intersecţii fac ca impactul reclamelor expuse să scadă.
Fragmentarea pieţei, peste 80 de furnizori, este un dezavant