Ford Focus ST, Renault Mégane RS, Volkswagen Golf GTI și Opel GTC Astra OPC față în față cu cel mai bun pilot de teste. Care dintre ele va rezista cel mai mult?
Un circuit la cheremul nostru. Vreme bună. Ocazional, mâncare și apă. Fără semnal pe mobil. Și cele mai bune hot hatch-uri de pe piață. Și cam atât. Fără intruziuni, fără distrageri și fără anomalii (bine, a existat una...) – doar o zi în care să aflăm care dintre aceste patru este cel mai tare hot hatch.
Ca mașini cu care să trăiești și de care să te bucuri zi de zi, acestea au de toate: putere, agilitate, practicitate, costuri de întreținere decente, calitate. Probabil că știi deja pe care ți-o dorești cel mai mult, iar asta e bine. S-ar putea să te fi decis pentru Mégane pentru că sare cel mai sus, iar asta e bine de asemenea. Tot ce contează este că îți pasă de mașinile astea și gândești desfundat.
Spun asta pentru că prima despre care vreau să vorbesc este Opel GTC Astra OPC. Acum, modelul vechi era o combinație între mașină, impertinență și lipsă de șarm. Dar lucrurile s-au pus în mișcare începând cu 2005, iar acum suntem pe culmile Opel – ale frumuseții Opel. Și nu există o mașină mai bine proporționată ca GTC Astra OPC, cum nu există una care să aibă un set de modificări mai cuprinzător (un diferențial mecanic și grozava suspensie HiPerStrut).
Este cu totul diferit și totuși familiar. Vezi tu, cântărește 1.475 kg, iar motorul de 2,0 litri turbo cu injecție directă livrează 280 CP. Acestea sunt cifre de luat în seamă într-un regn în care mai mare nu înseamnă neapărat mai bine. Și are și un cap de schimbător de viteze grosolan. Trecând peste, este cel mai apropiat – din punct de vedere al conceptului și al execuției – de Mégane RS, iar ăsta nu e un lucru rău, ținând cont de cât de bine este cotat cel din urmă.
Este lunecos și are suspensie PerfoHub