Specialiştii care lucrează cu elevii cu cerinţe educative speciale trag un semnal de alarmă. În Brăila învaţă 780 de elevi cu cerinţe educative speciale. Dintre aceştia, 460 sunt integraţi în învăţământul de sprijin. O problemă a elevilor cu deficienţe psihice este aceea că părinţii uită să mai reînoiască certificatele.
Brăila are, la ora actuală, 780 de elevi cu cerinţe educative speciale (CES). Este vorba despre elevii cu deficienţe psihice şi asociate. Ei sunt elevii cărora le lipseşte deseori maturitatea şi au un comportament narcisist şi egocentric.
Ei au capacitatea de a înţelege, dar le lipseşte cea de a reda cele ştiute, iar uneori sunt copleşiţi de sarcinile pe care trebuie să le rezolve. Diferenţa dintre un elev normal şi unul cu CES este că, cel cu CES poate şti să rezolve o problemă, dar nu o poate pune şi în practică.
În Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă (CSEI), înfiinţat în septembrie 2009, învaţă 320 de elevi, iar alţi 460 sunt integraţi în învăţământul de sprijin, care cuprinde 50 de şcoli publice.
Pentru că învăţământul special s-a reunit de curând în CSEI, nu există o statistică clară în ceea ce priveşte numărului copiilor cu CES în anii anteriori. Cu toate acestea, directorul CSEI, prof. Stelinina Copae, ne-a spus că numărul copiilor cu cerinţe educative speciale a crescut faţă de anul trecut.
„Chiar dacă nu avem o situaţie concretă pe anii trecuţi, pentru că CSEI a reunit de curând tot învăţământul special, eu ştiu că numărul copiilor cu CES a crescut în acest an şcolar. Spre exemplu, dacă anul şcolar trecut am avut o singură clasă a IX-a, anul acesta avem trei", a punctat prof. Stelinina Copae, directorul CSEI.
Părinţii nu reînoiesc certificatele copiilor cu CES
Prezenţa copiilor cu cerinţe educative speciale în CSEI este condiţionată de obţinerea unui certificat de orientare şcolară şi profesională