Unii oferă, iar alţii primesc... mai întâi urlete, apoi pumni şi palme. Violenţa de care dau dovadă vedetele este mult mai vizibilă decât cea a oamenilor obişnuiţi. Şi, pentru că mulţi le consideră modele, mult mai blamabilă. În faţa puternicelor camere de luat vederi, care scot în evidenţă fiecare rid, vedetele noastre îşi adună şi păstrează veselia în colţurile gurii. Sunt mai îndrăgostite ca niciodată, fericirea le stă agăţată strâns de gât, mulţumirea de sine li se bălăceşte în decoltee. Atunci când luminile rampei pălesc, iese la iveală putreziciunea vieţii lor. Îşi văd partenerii aruncându-şi toată morala din cârcă şi, împreună cu pumnii şi palmele oferite generos, sunt forţate să vireze în sensul opus al decenţei şi normalităţii. Aceasta este metamorfoza care se petrece des, mult prea des, cu vedetele, cu atât mai dureroasă atunci când opinia publică află că fericirea şi liniştea le-au picurat demult printre degete şi li s-au scurs pe după colţurile ochilor, lăsându-le golite de sensul unei vieţi acceptabile.
Vânătăi. Îmbrânceli. Urlete. Tabloul unei relaţii din care moralitatea se evaporă uşor, asemenea unei lumânări care, ajunsă la capătul puterilor, îşi pierde, din ce în ce mai mult, lumina. De regulă, aceşti primi indicatori ai putreziciunii unei relaţii sunt trecuţi sub tăcere, probabil sub presiunea imaginii sociale care trebuie să fie desăvârşită. La un moment dat frâiele scapă mai mult şi totul degenerează într-un tablou horror, în care agresivitatea devine fundal pentru o descărcare acută de violenţă. Nimic nu mai opreşte avalanşa de pumni, palme, călcări în picioare, care se revarsă ca ropotul de tobă sălbatică pe suprafaţa celei care a interpretat rolul de parteneră ideală.
PRELUDIU
Ultimul personaj cunoscut şi eşuat lamentabil în mocirla grobianismului este Marian Drăgulescu. Oarecum previzibilă reacţia lui de încercare de