Peugeot a adus cu ocazia Geneva MotorShow 2013 un frate pentru Renault-ul Captur, crossover-ul 2008 având rolul de a suplini inclusiv break-ul pe baza citadinei 208. Nu mai puţin de şapte motoare dintre care patru benzinare (jumătate dintre ele supraalimentate) şi trei dieseluri (dintre care două economice e-HDI) animă simpaticul model cu alură de SUV subcompact.
Dimensiunile sunt de 4,16 metri lungime şi 1,74 metri lăţime, caroseria fiind cu 20 de centimetri mai scurtă şi cu 13 centimetri mai înaltă ca a citadinei 208. Ampatamentul Peugeot-ului 2008 măsoară 2,54 metri, roţile fiind împinse mult spre extremităţile caroseriei. Astfel, consolele sunt printre cele mai mici dintre modelele Peugeot, marcă recunoscută de-a lungul ultimelor două decenii pentru distanţele mari între roţi şi bări, un inconvenient la ieşirea din parcările înghesuite, asociate şi cu riscul din proximitatea bordurilor.
Noua grilă proeminentă a radiatorului în formă de hexagon rotunjit şi turtit în partea superioară, încadrată de o bandă de crom, a fost inaugurată acum ceva timp pe conceptul Citroen Revolte. Pe interiorul perimetrului există două lamele subţiri, argintii şi paralele.
Mutra junelui SUV este una extrem de expresivă, baghetele LED oblice ale farurilor urmăresc fidel, în partea superioară, linia capotei, în timp ce la nivelul spoilerului, blocurile optice frontale fac o inflexiune. Stopurile preiau geometria unor hiperbole cu vârfurile plasate spre interior şi deschidere spre aripile posterioare, artificiu stilistic care potenţează lăţimea maşinii.
Planşa de bord promovează un concept complet nou, instrumentele de bord au fost poziţionate mai sus, astfel că privitul la cadranele de bord nu se face prin volan ci peste el. Consola mediană a fost şi ea înălţată pentru un acces cât mai bun la display-ul touchscreen de mari dimensiuni de unde se accesează infota