Valoarea pieţei europene de publicitate online a depăşit 24,3 miliarde de euro, potrivit studiului anual AdEx Benchmark IAB Europa, care a fost lansat la conferinţa IAB Europe Interact, în Barcelona, se spune într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Studiul AdEx Benchmark a arătat că mediul online a performat cel mai bine în piaţa de publicitate, cu o creştere totală de 11,5% în 2012. Europa îşi continuă creşterea atât în pieţele dezvoltate, cât şi în cele emergente, iar diversitatea publicităţii online a fost un factor puternic în ceea ce priveşte dezvoltarea economică la nivel european, în ciuda volatilităţii macroeconomice, se spune în comunicat.
"Cu o creştere de 15,3% în 2011 şi o creştere puternică de 11,5% în 2012, sectorul nostru rezistă trendului european. Display advertising-ul a continuat să se reinventeze, încurajat atât de recunoaşterea display-ului online ca un mijloc de branding, cât şi de explozia economiei big data care se bazează pe parametrii consistenţi oferiţi de mediul online", spune Kimon Zorbas, CEO-ul IAB Europa.
Conform comunicatului, migrarea puternică şi constantă a cheltuielilor de publicitate în mediul online, care a urmat tiparele de folosire a media, a sprijinit în ansamblu această creştere puternică. Cererea de publicitate video online a fost o importantă atracţie pentru publicitatea de brand, cu o creştere de 50,6% în 2012, atingând aproape 661,9 milioane de euro. Pentru Europa, aceasta este prima dată când reclamele video online au ajuns la o cotă de piaţă de două cifre, crescând la 12,9%.
Publicitatea în mediul mobil şi-a continuat ascensiunea, prezentând o creştere de 78,3% şi atingând o valoare totală de 392 milioane de euro. Publicitatea de acest tip reprezintă în acest moment 5% din toate cheltuielile de display online din Europa. Potrivit comunicatului, display include bannerele pe computer şi pe mobil,