Astazi, la Tribunalul Iasi va avea loc un nou termen de judecata din dosarul care a fost intitulat generic "Jaful mileniului". In urma cu aproximativ trei ani, anchetatorii au stabilit ca Virgil Stoleru, de 55 de ani, gestionarul depozitului CFR Pascani, Aurel Barsan, de 48 de ani, seful depoului din aceeasi localitate, si soferul Petrica Ichim, de 50 de ani, au fost principalii vinovati de disparitia a 2.600 de tone de motorina. In acea perioada, cei trei barbati au fost trimisi in judecata pentru savarsirea infractiunilor de inselaciune si neglijenta in serviciu. Conform anchetatorilor, in perioada 1995-2000, cei trei au sustras motorina in valoare de 30 miliarde lei, adica mult peste un milion dolari la acea data. Acest fapt a fost descoperit in urma unui control efectuat in noiembrie 2000, cand a fost scos la iveala faptul ca din stocurile CFR Pascani lipseau mii de tone de motorina si alte cateva zeci de tone de uleiuri. Dupa cum au aratat anchetatorii, modul de sustragere a motorinei era unul ingenios si aceasta avea loc in incinta statiei de spalare a vagoanelor. Fiecare vagon care transporta motorina trebuia spalat inainte de plecarea sau dupa intoarcerea din cursa. Oamenii legii au stabilit ca persoanele care au sustras motorina tractau vagonul cu o locomotiva, dupa care furau combustibilul. Din cantitatea de motorina sustrasa, cateva sute de tone apartineau Ministerului Apararii Nationale (MApN). Urmeaza ca magistratii sa stabileasca exact care era cantitatea ce apartinea MApN si gradul de vinovatie a celor trei barbati.
(C.N.)
Astazi, la Tribunalul Iasi va avea loc un nou termen de judecata din dosarul care a fost intitulat generic "Jaful mileniului". In urma cu aproximativ trei ani, anchetatorii au stabilit ca Virgil Stoleru, de 55 de ani, gestionarul depozitului CFR Pascani, Aurel Barsan, de 48 de ani, seful depoului din aceeasi locali