Lucrarile de anvelopare din programul national de reabilitare al cladirilor anuntate de principalele primarii de sector din Bucuresti, ar putea aduce un plus de circa 45 de milioane de euro pietei de adezivi de termoizolatie. Valoarea acestei piete la nivelul anului 2011 a fost de aproximativ 62 de milioane de euro, potrivit estimarilor producatorului de materiale de constructii Duraziv.
Cu toate acestea, cea mai mare pondere a adezivilor pentru termoizolare vanduti in piata in 2011 a vizat proiectele individuale. Adezivii pentru acest tip de lucrari de termoizolare reprezinta procentual aproximativ 15% din valoarea totala a tuturor materialelor utilizate.
„Lucrarile de reabilitare termica nu au influentat decisiv pana acum piata de adezivi de termoizolare. Cea mai mare pondere a vanzarilor s-au adresat constructiilor noi sau proiectelor de reamenajare individuale”, declara Gabriel Constantin, corporate manager, in cadrul Duraziv.
Vanzarile de adezivi pentru polistiren au o influenta notabila din partea programului guvernamental.
„In ceea ce priveste vanzarile de adezivi de polistiren din piata se poate remarca o oarecare influenta notabila venita din partea acestui program. Insa, daca luam piata de adezivi si mortare uscate in ansamblu, remarcam ca vanzarile spre aceste proiecte au o pondere mai mica de 5%”, explica Gabriel Constantin.
Anunturile din partea primariilor de sector din Bucuresti promit insa o schimbare radicala a acestei situatii. Potrivit datelor colectate de Duraziv, in urma anunturilor din partea acestor primarii, pentru reabilitarea termica a cladirilor din Bucuresti urmeaza a fi alocate, in viitorul apropiat, fonduri totale egale cu suma totala investita pana acum in ultimii trei ani la nivel de tara.
In ultimii trei ani de criza, la nivel national, au fost reabilitate circa 1.662 de blocuri. Statul a alocat 200