Castigatorul meciurilor pentru perioada 2009-2012 este, prin urmare, Grupul Voiculescu/RCS-RDS. Surpriza pe care o anticipam s-a produs. “Favoritii” Kanal D si Realitatea Media au pierdut la consortiul Antena/RCS-RDS, care a pus pe masa 85 de milioane de euro (102, cu TVA), spune primul Catalin Tolontan. Avem prin urmare o investitie pe care nimanui nu-i trecea prin cap s-o faca in meciurile de Liga acum cativa ani. Care sunt consecintele si nuantele intregii povesti?
Suma de pornire a licitatiei se stie, 54 de milioane. Tolo ne mai zice despre Kanal D ca s-a retras la 74 de milioane, iar Realitatea Media a facut acelasi lucru la 84,5, adica in preajma baremurilor la care se ridicau scrisorile de garantie. Sumele vehiculate au surprins inca dinaintea licitatiei, pentru ca in anii sezoanele trecute se vandusera mult mai ieftin. Tot Antena 1 fusese cea care la un moment dat cumparase o multime de fotbal, dar renuntase la aceasta strategie pentru ca veniturile din publicitate aduse de meciuri nu erau suficient de mari. Cum spuneam si aici insa, problema se pune radical diferit in 2009-2012, intervalul pentru care s-a licitat. Daca in anii trecuti meciurile costau sub 10 milioane pe an, acum ele costa aproape 30. Totusi, piata TV din Romania s-a umplut de nise, iar campionatul ar putea aduce venituri intre 100 si 200 de milioane de euro unui post de sport care sa se distribuie cu plata (1-2 euro pe luna) pe cablu.
Se dovedeste inca o data de ce hulitele televiziuni ale lui Voiculescu continua sa fie un business infloritor, in ciuda acuzelor de jocuri politice care se formuleaza la adresa lor: in timp ce Valentin Stan isi caleaza laptopul la “Sinteza zilei”, cineva din grup tine un ochi atent pe ceea ce se va intampla peste cativa ani in piata si realizeaza o alianta spectaculoasa cu RCS-RDS. “Spectaculos” se traduce prin faptul ca suma investita de