Cu cei 3.000 de lei obţinuţi de pe urma hârbului, românii şi-au luat cele mai ieftine maşini, fără dotări peste standardele de bază Importatorii auto şi-au programat creşteri
Cu cei 3.000 de lei obţinuţi de pe urma hârbului, românii şi-au luat cele mai ieftine maşini, fără dotări peste standardele de bază
Importatorii auto şi-au programat creşteri semnificative pe baza vânzărilor din programul Rabla, dar mulţi au rămas cu maşinile-n soare.
Românii care şi-au casat maşinile vechi în cadrul ediţiei de anul acesta a programului Rabla şi-au cumpărat cele mai ieftine autoturisme disponibile în piaţă şi foarte puţini dintre ei au ales alte pachete decât cele de bază, potrivit datelor furnizate de Administraţia Fondului pentru Mediu şi de importatori.
Cel mai bine vândute mărci în ultimele două luni şi jumătate au fost Logan, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, Hyundai, Opel, Renault şi Peugeot, ne-a declarat Mihai Toti, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu. Preţurile medii la care au fost achiziţionate autoturismele au fost de circa 10.000 - 12.000 de euro. În cazuri foarte rare, autoturismele cumpărate în cadrul programului Rabla au trecut de 15.000 de euro, spun importatorii.
Rabla va continua până la 25 septembrie, iar dacă după această dată vor mai exista maşini nevâdute se va mai organiza o nouă sesiune, între octombrie şi decembrie. Avansul pentru maşina nouă, acordat odată cu radierea hârbului, este de 3.000 de lei.
Sub aşteptările dealerilor
De la demararea programului Rabla, 2 iunie, au fost acordate prime pentru doar 12.387 de maşini noi, din totalul celor 40.000 disponibile, adică doar pentru o treime. Faţă de ediţia de anul trecut, numărul autoturismelor din cadrul programului Rabla 2008 a fost suplimentat cu 25.500 de unităţi, în speranţa că românii vor fi la fel de entuziaşti.
Cele 16.500 de automob