Fiecare generaţie cu "sloganul" ei. Am crescut printre blocuri, pe lângă cei care purtau la gât, ca un preţios medalion, cheia de la casă. Iată-ne ajunşi la vremurile în care se poate scorni un enunţ capabil şi să rezume, şi să provoace: "o naţiune online crescută cu messenger". Am pornit aventura globalizantă a internetului, a comunicării online prin internet-cafe-uri, descoperind canalul IRC, modalitatea de a obţine o adresă de mail şi un cont de messenger, numărând în astre picăturile de kbs prin conexiunea dial-up. Vorbim despre secolul trecut, dar nu ne despart decât vreo 13-14 ani. Suntem şi azi în acelaşi Est problematic şi neastâmpărat, dar capabili să aducem pe aceeaşi scenă reprezentanţi Google, Facebook, Yahoo! şi Microsoft. S-a întâmplat ieri, la ronewmedia, şi show-ul a fost puţin furat de reprezentantul Facebook, fenomenul reţelelor sociale, cea mai dinamică şi "vânată" companie din industria online. Vârtejul Facebook a atras aproape miraculos de rapid primul milion de români din ţară, pragul de două milioane putând însemna enorm şi pentru business-ul online. Contextul statistic: peste 25% dintre utilizatorii români de internet din mediul urban citesc presa online şi folosesc reţelele sociale zilnic.
Dar acest arc în timp nu se bazează doar pe două puncte separate, trecut şi prezent. Peste 8 milioane de români îşi tocesc degetele pe serviciile Yahoo! (messenger, mail) la muncă, acasă, în metrou (pe telefonul mobil); numărul blogurilor a crescut de 2,6 ori în ultimii doi ani (octombrie 2008-septembrie 2010), de la 22.484 la 59.017 bloguri. Unii scriu zilnic pe blog, alţii săptămânal. Unii chiar au ceva de spus sau de arătat şi nu puţine companii s-au încumetat să dirijeze circulaţia banilor şi către acest mediu cu lumini şi umbre. Şi totuşi: viaţa nu ni s-a mutat nici pe blog, nici pe vreo platformă de social network. Nu atât