Radarele de ultimă generaţie pot fi păcălite de şoferii cu experienţă care ne recomandă să nu aruncăm la gunoi detectoarele de radar.
În urmă cu două luni, 450 de automobile Logan MCV dotate cu aparate radar de ultimă generaţie au împânzit şoselele ţării. După o campanie de informare asiduă, mai-marii Poliţiei aproape că i-au convins pe şoferi să arunce la gunoi detectoarele de radar, considerate inutile în faţa echipamentelor sofisticate de tip Autovision BEE III. Poliţiştii s-au lădat cu noi achiziţii care nu pot fi păcălite nici măcar de cel mai scumpe detectoare de radar.
Nu aruncaţi detectoarele!
Teoria poliţiştilor este contrazisă de şoferii cu experienţă. După două luni de funcţionare a echipamentelor achiziţionate de la firma britanică Traffic Safety Systems Ltd, şoferii olteni sunt în măsură să dea câteva sfaturi care dau peste cap teoriile poliţiei. În primul rând, trebuie spus că noile radare funcţionează pe frecevanţa K, la fel ca şi vechile aparate, Python 3. În concluzie, toate detectoarele de radar pot să depisteze noile radare fără nicio problemă.
„Cea mai mare prostie este să arunci detectoarele de radar la gunoi. Şi noile radare merg pe aceea frecvenţă ca cele vechi“, spune Silviu, un şofer cu experienţă de zece ani la volan.
Noile radare funcţionează tot pe banda K Foto: www.politisti.ro
Modul stand-by, atuul poliţiştilor
Ce le deosebeşte pe noile radare de vechile aparate este funcţia Instant-On, un fel de sistem stand-by. Practic, camera video funcţionează fără ca aparatul să emită unde radar. Atunci când oamenii legii consideră că un şofer a depăşit viteza legală activează manual aparatul radar, lăsându-l pe conducătorul auto fără posiblitatea de a reduce viteza în timp util. Şoferii craiovenii spun că cel mai indicat este să nu mergi în capul coloanei de maşini sau să eviţi să fii