Piaţa automobilelor noi înmatriculate în România înn 2013 va totaliza în jur de 50.000 de unităţi, dacă se menţine ritmul actual, cea mai modestă cifră de cînd există statistici oficiale. În 1996 se înmatriculau 96.000 de maşini noi.
Piaţa auto de maşini noi continuă să scadă. În primele 6 luni din 2013 au fost înmatriculate în ţară 24.550 de maşini, cu 26% mai puţin faţă de primul semestru al anului trecut. Cum era de aşteptat, conduce Dacia în topul preferinţelor, 6.440 unităţi, dar şi aici există o scădere, producătorul din Mioveni avînd şi el o scădere de 23% faţă de primul semestru din 2012. VW şi Skoda au şi ele cifre negative, 35% şi, respectiv, 25% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În condiţiile în care ritmul de scădere continuă ca şi pînă acum, pînă la finalul anului e foarte probabil să se ajungă la o piaţă de sub 50.000 de unităţi. Poate programul "Rabla" şi un reviriment al comerţului de toamnă să ducă la o uşoară revenire, şi astfel vom putea vorbi de o piaţă ce s-ar apropia de 55.000 de unităţi.
Ar fi anul cu cele mai mici vînzări de autoturisme din istoria recentă a pieţei auto româneşti. Începînd din 1996, de cînd există statistici oficilale privind vînzările de maşini, niciodată în România piaţa autoturismelor noi nu a fost atît de modestă. Un document APIA din anul 2000, atunci cînd se înregistrau 66.000 de automobile noi, amintea de cifrele din 1996: 96.000 de unităţi înmatriculate.
Scădere dramatică, cu 46%, în iunie
O scădere dramatică s-a produs în luna iunie a anului în curs. S-au înmatriculat 3.970 de maşini noi, faţă de 7.330 de unităţi din iunie 2012. Un mare minus de 46%, în condiţiile în care luna trecută a debutat programul de înnoire a parcului auto din România.
Piaţa second-hand în creştere
Dacă piaţa de maşini noi înregistrează un declin continuu, lucrurile stau altfel în cee