Revista Arta îşi continuă aventura şi îşi trăieşte, probabil, cel mai frumos - sub aspect grafic şi tipografic - segment al, de altfel, îndelungatei sale vieţi. Reîmprospătată anul trecut, atent vegheată, în toate compartimentele ei, de Petru Lucaci (director) şi Magda Cârneci (redactor şef), a ajuns acum să scoată în reţelele de distribuţie a presei un somptuos număr dublu (6-7/ 2012) dedicat fotografiei.
Este vorba despre un dosar amplu, beneficiind de colaborări şi unghiuri de vedere provenite din multiple zone profesionale - artişti, critici şi curatori -, care încearcă şi, până la un punct, şi izbuteşte, să ofere o imagine de sinteză despre această "artă imperialistă a actualităţii" (apud Magda Cârneci, în textul introductiv al numărului). Coordonarea materialelor (de o deconcertantă dar nutritivă varietate) a fost delegată unor specialişti - Iosif Király şi Simona Dumitriu -, care au găsit de cuviinţă să investigheze fenomenul artei fotografice în mai multe foldere tematice, atent şi didactic etajate: Fotografia în contextul şcolilor de artă; Fotografia în contextul artei româneşti contemporane; Fotografia în contextul cercetării interdisciplinare. Volumul (îi spunem aşa pentru că, deşi ne aflăm în faţa unei publicaţii periodice, paginile sale se adună, practic, într-o carte de referinţă, fără paloarea obişnuită a produsului media, fără senzaţia de perisabil a acestuia) continuă cu secţiunile Fotografia. Aspecte teoretice şi eseuri, cu câteva file "grele" semnate de Sorin Alexandrescu ("Ciudatele lumi ale lui Duane Michals"), Igor Mocanu ("Pentru o pragmatică a cunoaşterii fotografice") sau Cătălin Gheorghe ("Cercetarea fotografică în arta cu caracter jurnalistic"). Nu lipsesc cronicile de expoziţie, dosarele de artist şi extrem de dinamica Anchetă, cu o suită de interviuri în care respondenţii "declanşează" flash-uri incitante asupra contemporaneităţ