Metroul bucureştean are pentru prima dată două echipamente performante cu ajutorul cărora se va lucra pentru realizarea tunelurilor cu o viteză de 20-30 metri pe zi, faţă de "recordul de patru metri pe zi", a declarat, joi, directorul general Metrorex, Gheorghe Udrişte.
"Avem pentru prima dată astfel de echipamente, recordul de viteză era altădată de patru metri pe zi, acum va fi de 20-30 metri pe zi, şantierul este cam la jumătate din cât este estimat să se realizeze. Incintele staţiilor sunt aproape gata. Ar mai fi la Eroilor unde este o lucrare amplă pentru că traversăm liniile 1 şi 3 şi râul Dâmboviţa", a declarat vineri, într-o conferinţă organizată cu ocazia inaugurării şi sfinţirii echipamentelor, directorul general Metrorex, inginerul Gheorghe Udrişte.
El a spus că lucrările la tunele, vor începe în lunile septembrie-octombrie, iar spre sfârşitul anului lucrările s-ar putea apropia de final.
Udrişte a precizat că staţia de la Academia Militară este gata.
Utilajele vor executa tunelele de metrou în paralel, conform unei tehnologii de tunelare bazată pe excavarea pământului prin presiune. Aceasta tehnologie permite lucrul în toate tipurile de soluri, menţinând neafectat nivelul de siguranţă al lucrârilor.
El a mai spus că, în total, vor fi trei scuturi care lucrează în tunele, două fiind deja aduse, iar al treilea urmând să sosească.
"Este în tradiţia mondială a constructorilor de tunele ca utilajele, care lucrează în tunele, să poarte nume de sfinte, de sfinţi. Am ales împreună cu PS Varsanufie Prahoveanul numele celor trei sfinte cu care am botezat scuturile. Este vorba de Sfânta muceniţă Varvara, sfânta muceniţă Filofteia, iar pentru al treilea scut Sfânta Parascheva", a mai spus directorul general.
Întrebat dacă ştie cine au fost aceste sfinte, directorul a răspuns afirmativ. "Ştim cine au fost, ştiu şi feţele