După 33 de ani de cercetări, Administraţia Americană a Alimentelor şi Medicamentelor (FDA) a făcut, marţi, primii paşi către reglementarea produselor de protecţie solară, scrie NYTimes. Noile reguli vor spune exact care loţiuni oferă cea mai bună protecţie împotriva soarelui şi vor pune capăt zvonurilor conform cărora acestea sunt rezistente la apă.
FDA spune că loţiunile trebuie să protejeze împotriva a două tipuri de radiaţii ultraviolete, UVA şi UVB. Razele UVA provoacă riduri, cele UVB produc arsuri, iar ambele pot duce la apariţia cancerului pielii.
Regulile, care vor intra în vigoare peste un an, le vor interzice producătorilor de loţiuni să susţină că acestea sunt rezistente la apă sau la transpiraţie. În schimb, pe eticheta produselor se va putea menţiona perioada de timp cât acestea rezistă la apă, perioadă ce va calculată în urma a numeroase teste.
În plus, doar loţiunile care au factorul de protecţie (SPF) peste 15 vor mai putea menţiona pe etichetă că previn arsurile de soare, că reduc riscul de cancer şi îmbătrânirea timpurie a pielii. Cele cu SPF-ul sub 15 vor trebui să menţioneze pe etichetă că nu previn arsurile, riscul de cancer sau îmbătrânirea pielii.
Piaţa loţiunilor din SUA valorează 680 de milioane de dolari anual
Implementarea unui set de reguli pentru produsele de protecţie solară este aşteptată încă din 1978. De atunci, producătorii de loţiuni se întrec în a mări artificial factorul de protecţie de pe etichetă. Astfel, se ajunge la situaţii în care SPF-ul real este 50, iar cel trecut pe etichetă este 70, 80 sau 100.
Cei mai încântaţi de iniţiativa FDA sunt dermatologii. "Acum, vom putea în sfârşit să le spunem pacienţilor noştri ce loţiune să aleagă", spune unul dintre ei.
Regulile vor reforma piaţa americană a loţiunilor, care se află în continuă creştere, din cauza populaţiei îmbătrânite şi a îngrijor