De la shoppingul clasic, în magazine, la cel online nu e decât un pas: un mall în .ro şi un click. Relaxarea pe care mulţi o simt în sesiunile de shopping clasice este compensată din plin: economie de timp, preţuri mai mici şi livrare la domiciliu. Piaţa de fashion online din România este abia în stadiu incipient, însă promite foarte mult, susţin jucătorii din domeniu. „E-commerce-ul fashion este la început. E o piaţă emergentă, dar cu mare potenţial. Estimez că în
De la shoppingul clasic, în magazine, la cel online nu e decât un pas: un mall în .ro şi un click. Relaxarea pe care mulţi o simt în sesiunile de shopping clasice este compensată din plin: economie de timp, preţuri mai mici şi livrare la domiciliu.
Piaţa de fashion online din România este abia în stadiu incipient, însă promite foarte mult, susţin jucătorii din domeniu. „E-commerce-ul fashion este la început. E o piaţă emergentă, dar cu mare potenţial. Estimez că în 2011 va ajuge ca volum al vânzărilor a treia piaţă după cea de IT&C şi Ticketing”, spune Alin Stanciu, managing director al FashionUp.ro, primul mall online din ţara noastră.
Stanciu estimează piaţa de vânzări online la 200 de milioane de euro în acest moment, cu un mare potenţial de creştere. Principlalele segmente sunt, după părerea sa, IT&C-ul şi Ticketing-ul, care reprezintă 70% din piaţă. Restul de 30% se împarte, iar fashion-ul nu ia, deocamdată, foarte mult. „În anii următori, piaţa de comerţ online îşi va continua constant creşterea, cred însă că unele domenii (IT&C-ul de exemplu) vor înregistra rate de creştere mult sub ritmul anilor trecuţi, în timp ce altele vor înregistra dublări ale volumelor de vânzări anuale. Aici ma refer la comerţul de vestimentaţie sau la rezervările online”, mai spune Alin Stanciu.
De aceeaşi părere este şi Ioana Cofaru, directorul de Marketing al La Redoute România, unul dintre prin