Înainte de criză, 6.000 de producători împărţeau un miliard de euro. Acum, au rămas doar 4.000, care se bat pentru mai puţin de jumătate de miliard. Creşterile de două cifre se vor mai întoarce abia în 2012, spun reprezentanţii industriei de profil
În 2010, piaţa de tâmplărie performantă termoizolantă (denumită popular „termopan") a marcat „o oarecare stabilizare" în raport cu anul 2009, scăderea estimată fiind de doar 5-8%, potrivit oficialilor Patronatului Producătorilor de Tâmplărie Termoizolantă (PPTT). Scăderea este apreciată ca fiind semnul unei stabilizări, datorită faptului că după 2007 producătorii de tâmplărie s-au confruntat din cauza crizei economice cu o cădere abruptă a vânzărilor. Astfel, dacă în 2007, când România se afla în primele locuri ale topului european la ritmul de creştere în construcţii, piaţa tâmplăriei termoizolante însuma nu mai puţin de un miliard de euro, la sfârşitul anului 2008, când efectele crizei deveniseră evidente şi în România, piaţa de profil scăzuse cu 17%. În 2009, căderea a fost cea mai însemnată, ajungându-se de la un miliard euro în 2007 la circa 500 milioane euro.
„Piaţa neagră" - 50%
La începutul anului, mai erau înregistrate 4.000 de societăţi cu activitate în producţia de tâmplărie şi vitraje izolante, faţă de peste 6.000 în anul 2008.
„Firmele au fost obligate să facă disponibilizări de personal, să reducă programul de lucru, să reorganizeze producţia în scopul reducerii cheltuielilor. Dar au avut de unde le face. La firmele mici acest lucru este greu de realizat", ne-a declarat ing. Harilaus Kilaiditis, director executiv PPTT. De asemenea, programul de reabilitare termică a imobilelor a fost, în unele cazuri, de ajutor doar companiilor mari, care aveau capacităţi mari de producţie.
Pentru revigorarea sectorului de tâmplărie, patronatul de profil a propus două programe „Fereastra termoizo