Executivul a aprobat, miercuri, standardele minime de cost şi de calitate pentru administraţia locală, dar decizia trimiterii în şomaj a angajaţilor le va reveni autorităţilor din teritoriu. „Decizia luată astăzi a fost următoarea: stabilim standardele de cost, în 1 septembrie vom avea o primă lectură preliminară a acestor standarde, termenul final este 30 septembrie, după care descentralizăm spre autorităţile locale acele atribuţii cu structurile respective”, a spus premierul Emil Boc. Mai precis, Guvernul stabileşte câţi angajaţi va trebui să aibă o primărie sau o instituţie publică deconcentrată, în funcţie de numărul de locuitori din unitatea administrativă respectivă, după care autorităţile locale vor hotârî câţi şi care dintre funcţionari vor fi disponibilizaţi.
Şeful Executivului a dat spre exemplu Direcţiile Judeţene de Agricultură, care astăzi conţin între 100 şi 150 de persoane. „Standardul de cost calitativ şi cantitativ ne va spune câte persoane trebuie să lucreze la o asemenea direcţie şi ce atribuţii au fiecare în raport cu cetăţeanul. Poate 110, poate 80. N-avem de unde să ştim. Ne vor spune aceste analize pe baza standardelor şi a criteriilor stabilite astăzi. După care, Guvernul va descentraliza aceste direcţii spre Consiliile Judeţene şi va spune: Direcţia Judeţeană de Agricultură va avea, potrivit standardelor aprobate, 85 de persoane. Acum sunt 150. Dumneavoastră, cei care preluaţi, pe baza criteriilor stabilite în lege, faceţi selecţia personalului şi veţi alege persoanele care vor lucra în continuare. Nu le vom alege noi, pentru că dânşii vor lucra, cei de la nivel local, cu acele persoane care vor lucra în direcţiile de Agricultură. Dar, noi le vom stabili standardele de calitate şi standardele cantitative”, a explicat Emil Boc. Premierul a reamintit că această măsură este absolut necesară, deoarece în unele servicii există un persona