O ştire apărută luni pe agenţiile din Ucraina, potrivit căreia un căpitan ucrainian a reclamat autorităţilor ucrainiene că nava sa a fost atacată de hoţii de fier vechi la Agigea, a pus pe jar autorităţile române. În urma anchetei, autorităţile române au stabilit că hoţii de fier vechi "colaborează" frecvent cu marinarii ucrainieni. Sursa: Poliția Transporturi
Potrivit articolului apărut pe agenţiile de presă din Ucraina, căpitanul unei nave a declarat că, pe 23 septembrie, persoane necunoscute au sărit pe navă şi au început să descarce manual cinci tone de fier vechi.
El a acuzat poliţia română care ar fi venit târziu şi că ar refuzat să-i accepte declaraţia "deoarece salariile agenţilor au fost reduse şi nimeni nu mai lucrează după ora 18.00". Drept urmare, conducerea companiei ucrainiene a informat ambasada Ucrainei în România, Ministerul Transporturilor din Ucraina şi pregăteşte un apel către Comisia Dunării, potrivit sursei citate.
Informaţii contradictorii
Potrivit autorităţilor române, situaţia este cu totul alta, existând de mai multă vreme informaţii privind faptul că furturile de fier vechi au loc la mica înţelegere dintre hoţi şi echipajele române sau străine.
Potrivit declaraţiilor ulterioare ale poliţiştilor de la Transporturi Navale, căpitanul ucrainean nu conducea o navă, ci un remorcher care împingea cinci barje, trei încărcate cu fier vechi şi două cu cereale, marfa fiind adusă din Ungaria cu destinaţia portul Constanţa, unde urma să fie încărcată pe o navă de Turcia.
Căpitanul a oprit convoiul pe cheul Canalului Dunăre-Marea Neagră înainte de a intra la ecluzare şi nu era prima dată când făcea asta. Convoiul nu a fost atacat, ci suspecţii s-au suit pe barje cu acceptul membrilor de echipaj.
"Nu au putut fura cu mâinile goale cinci tone de fier vechi. Cantitatea de fier vechi aruncată pe cheu a