Internet Explorer, browserul web al Microsoft, a pierdut cota de piata in principalele piete europene ca Franta, Marea Britanie si Italia, dupa ce producatorul software a inceput sa permita consumatorilor europeni folosirea browserele competitoare, scrie The Telegraph.
Angajamentul Microsoft de a permite accesul mai usor la browserele rivale s-a incheiat dupa o lunga disputa antitrust cu Uniunea Europeana. Compania a inceput sa trimita pagini cu optiuni catre aproximativ 200 milioane de computere, prin care consumatorii pot alege mai usor browserele rivale.
Potrivit companiei de statistici web, Statcounter, cota Internet Explorer in Franta a scazut cu 2,5% fata de luna februarie, iar in Marea Britanie si Italia a scazut cu 1% si respectiv 1,3%.
Opera Software, al patrulea browser web, a inregistrat o dublare a descarcarilor in Europa fata de nivelul normal datorita optiunii de alegere, cu descarcari ce s-au triplat in Italia, Spania si Polonia.
Al doilea browser web, Mozilla, a anuntat ca a cunoscut o crestere impresionanta. "Am inregistrat o crestere semnificativa a numarului de utilizatori Firefox ca rezultat al angajamentului luat de Microsoft. Ne asteptam ca numarul utilizatorilor sa creasca in toate tarile dupa acest proces demarat de Microsoft", a declarat un purtator de cuvant al Mozilla.