Sursa foto: es.123rf.com
Doru Panaitescu, unul dintre veteranii publicității online, a făcut, pe blogul său, un bilanț al veniturilor din publicitate ale celor mai importanți jucători din România. Panaitescu estimează că primii 30 de jucători din online au atras, împreună, venituri nete de 29,1 de milioane de euro. Este o cifră la care Doru Panaitescu a ajuns după discuții cu mai mulți jucători din industria online.
„Aflat pe un val crescător, piața de publicitate online autohtonă se confruntă cu numeroase probleme post criza: – fragmentarea continuă a pieței de publishing – creșterea rebate-ului la peste 40% pe alocuri – “exportul” de bugete către publisheri străini (GoogleAds, Facebook, Yahoo, Linkedin si multi altii), care afecteaza serios publsiherii autohtoni etc.”, scrie Doru Panitescu pe blogul său.
„Totuși, în ciuda vicisitudinilor prezentate mai sus, publicitatea online a continuat să crească an de an, devansând alte medii și instalându-se confortabil pe locul secund în atragerea dolarului de publicitate, după TV, care rămâne și probabil va rămâne lider, asa cum este și pe alte piețe europene sau în Statele Unite”, mai adaugă el.
Calculele nu includ și veniturile atrase de pe piața din România de Google si Facebook. „Optimistii spun că Google face singur peste 15 milioane de euro pe an din GoogleAds în România, realiștii spun că cifra poate să fie și dublă.
Găsiți AICI cifrele tuturor celor 30 de jucători. Sursa foto: es.123rf.com
Doru Panaitescu, unul dintre veteranii publicității online, a făcut, pe blogul său, un bilanț al veniturilor din publicitate ale celor mai importanți jucători din România. Panaitescu estimează că primii 30 de jucători din online au atras, împreună, venituri nete de 29,1 de milioane de euro. Este o cifră la care Doru Panaitescu a ajuns după discuții cu mai mulți jucători din industria online.
„Afla