E fabricat în anul 1964, are un motor de 600 de cm³ şi peste 130.000 de kilometri la bord. Cu toate acestea, funcţionează foarte bine şi arată ca scos din cutie. Este vorba de Trabantul 600, unul dintre cele mai vechi modele din România. E fabricat în anul 1964, are un motor de 600 de cm³ şi peste 130.000 de kilometri la bord. Cu toate acestea, funcţionează foarte bine şi arată ca scos din cutie. Este vorba de Trabantul 600, unul dintre cele mai vechi modele din România.
Trabantul 600 arată puţin diferit decât „fraţii” lui mai tineri. Ploieşteanul Pavel Grigoraş se mândreşte cu maşina pe care o are, fiindcă ştie că e un model rar întâlnit pe străzile din România. Socrul lui, în vârstă de 88 de ani a cumpărat autoturismul în 1964, anul când a şi fost fabricat. ”Atunci socrul meu a dat pe maşină 33.000 de lei, în condiţiile în care salariul mediu brut era de circa 900 de lei. Deci, era o maşină scumpă”, spune Pavel Grigoraş. Maşina e ţinută în garaj şi a fost îngrijită cu atenţie. Tapiţeria, ca şi bordul, de altfel, arată impecabil. E uşor de întreţinut, numai că avem o problemă cu piesele de schimb pentru aceste maşini, fiindcă se găsesc tot mai greu, spune Pavel Grigoraş. Bărbatul a fost prezent astăzi la o paradă a Trabanturilor. 25 de maşini, fiecare cu câte o poveste interesantă s-au plimbat pe străzile Capitalei, cu ocazia împlinirii a 55 de ani de când a ieşit din fabrică primul Trabant 500 sau P50.
Irina Popovici, de meserie arhitect, e cea mai în vârstă trabantistă, cel puţin aşa figurează în listele Clubului Trabantiştilor `TRABI RARA AVIS`. Bucureşteanca are 82 de ani şi conduce aceeaşi maşină, un trabant, bineînţeles, din 1982, de când şi-a luat permisul. Acum e mândră de maşina ei şi îşi aminteşte cu drag cum a cumpărat-o. ”Aveam o prietenă în Statele Unite şi mă invitase la ea. Eu am vrut să strâng ceva bani, înainte de a mă duce acolo. Ad