Opt companii care vând spaţiile de reclamă ale suporturilor media înfruntă fenomenul de consolidare a grupurilor de presă Regiile de publicitate sunt "surorile" mai mici (ca vârstă) ale
Opt companii care vând spaţiile de reclamă ale suporturilor media înfruntă fenomenul de consolidare a grupurilor de presă
Regiile de publicitate sunt "surorile" mai mici (ca vârstă) ale agenţiilor de media. Dacă acestea din urmă muncesc pe bugetele clienţilor publicitari, regiile trudesc pentru suporturile media: tv, presă, radio. Altfel spus, regiile se angajează faţă companiile de media să le aducă, la preţuri bune, cât mai multe reclame.
Piaţa autohtonă a regiilor de publicitate s-a "aglomerat" în ultimii doi ani. Activitatea acestor firme, constând în vânzarea de spaţiu publicitar, a luat amploare, extinzându-se pe aproape toate tipurile de media, inclusiv internet, indoor, outdoor.
Deşi s-ar spune că piaţa regiilor de publicitate este în continuă creştere, proporţional cu dezvoltarea suporturilor media, Cătălin Săndulache, Managing Partner Splendid Media, consideră că acestă piaţă este ocupată: "În ultimul timp asistăm la un fenomen de consolidare a grupurilor de media din România, ceea ce limitează aria de acţiune a regiilor de publicitate.
În acest context, nu cred că mai există loc pentru alte regii de publicitate, având deja peste şapte regii prezente, cu excepţia celor care se nasc în interiorul grupurilor de media, cum este C.L.I.R. Media, regia grupului Intact". Splendid Media are în portofoliu "cel mai râvnit client": Societatea Română de Televiziune (SRTV).
De cealaltă parte, Liviu Bostan, Managing Partner New Line Media, crede că pe piaţa regiilor "este o mare nevoie de echipe calificate în forţă de vânzare de spaţiu publicitar".
Silviu Ispas, directorul general al ARBOmedia, consideră că întotdeauna este loc pe piaţă "pen