În perioada 20 octombrie-10 noiembrie 2009, Petru Popescu a participat la un inedit turneu de promovare la nivel naţional a volumului "Supleantul", publicat în cadrul unui proiect derulat în parteneriat cu Jurnalul Naţional şi Editura Curtea Veche. Scriitorul s-a întâlnit cu cititorii din Alba-Iulia, Cluj, Huedin, Oradea, Timişoara, Bucureşti, Ploieşti, Văleni, Sinaia, Braşov.
Amplitudinea, stilul agresiv de promovare a romanului, precum şi succesul de carte înregistrat transformă romanul "Supleantul" într-un best-seller românesc. A fost un turneu de promovare aparte, în care factorul determinant a fost însuşi autorul cărţii, un profesionist în industria de carte americană. Scriitorul a preluat multe dintre atribuţiile unui agent literar (instituţia aceasta lipsind cu desăvârşire la noi!), care, în mod normal, ar fi trebuit să ofere liniştea necesară scrierii romanelor.
Pe parcursul turneului, Petru Popescu a acordat interviuri cu maximă generozitate prin ziare, reviste, posturi de radio şi televiziune. Mai mult, discuţiile pe marginea romanului au pătruns viguros în blogosfera românească. Limbajul elogios şi seducător (hype), caracteristic receptării unui best-seller prin semnalările din cotidiene şi reviste, a predominat.
"Supleantul" a ocupat locuri importante în topurile de vânzare de carte prin librăriile Diverta (locul 3, pe octombrie 2009), la Târgul Gaudeamus (locul 10) etc. În topul celor mai vândute romane, apărute în 2009 (v. publicaţia Flacăra din 16.12.2009), Supleantul a ocupat locul şapte:
"Apă pentru elefanţi", autor Sara Gruen, Raftul Denisei, Humanitas Fiction.
"Omul duplicat", autor Jose Saramago, Biblioteca Polirom.
"Tigrul alb", autor Aravind Adiga, Biblioteca Rao.
"Pastorala americană", autor Phillip Roth, Biblioteca Polirom.
"Cutremur de timp", autor Kurt Vonnegut, Raftul Denisei,