În urma scandalului izbucnit între autorităţile locale şi reprezentanţii asociaţiilor de transportatori rutieri, Primaria Timişoara a cerut sprijinul Comisiei Europene, în privinţa taxei de tranzit. Sursa: Adi Pîclișan Primarul Gheorghe Ciuhandu a trimis un memoriu către Isabelle Kardacz, şefa Departamentului Siguranţă în Trafic, din cadrul Comisiei Europene.
Ciuhandu susţine că traficul greu din oraş distruge patrimoniul arhitectural şi că banii necesari conservării oraşului pot fi obţinuţi prin instituirea acestei taxe 200 de lei pe zi, care se aplică în cazul maşinilor de peste 7,5 tone, neînmatriculate în Timiş, care tranzitează Timişoara.
„În 2008, Timişoara a semnat Carta Europeană a Siguranţei Rutiere, fiind primul oraş din România semnatar al acesteia. Prin aderare la Carta Europeană a Siguranţei Rutiere, Primăria Municipiului Timişoara şi-a asumat responsabilităţi concrete pentru reducerea numărului de victime pe şosele. Printre acestea se numără şi limitarea tranzitului traficului greu prin Timişoara. Menţionăm că, zilnic, Timişoara e tranzitată de peste 6.000 de autovehicule de tonaj mare, care produc poluare, accidente, deteriorări majore ale drumurilor - care stau la baza altor incidente în trafic şi care de multe ori se soldează cu pierderea de vieţi omeneşti”, precizează Ciuhandu în memoriul înaintat Comisiei Europene.
În acelaşi document, administraţia locală din Timişoara atrage atenţia şi asupra altor probleme cauzate de traficul greu din oraş.
„În plus, Timişoara are cea mai extinsă zonă de clădiri istorice protejate, mai exact peste 14.000 de clădiri istorice, care se deteriorează pe zi ce trece şi din cauza traficului greu care tranzitează oraşul. Populaţia care locuieşte în aceste case, pe „rutele de tranzit” ale maşinilor grele, e profund nemulţumită de disconfortul creat şi de distr