După un an de la cutremurul cu o magnitudine de aproape 9 grade pe scara Richter, care a dus la producerea unor valuri tsunami ce au lovit puternic coasta Japoniei, în reconstrucţia caselor, dar şi în cea a afacerilor niponilor se pot observa paşi importanţi.
Astfel, maşinile decapotabile se vând bine la reprezentanţa Mercedez-Benz din Sendai, un oraş aflat în nordul Japoniei. Acest lucru pare bizar pentru că în Sendai temperaturile sunt scăzute în cinci dintre lunile anului, ele scăzând şi mai mult în cazul unui şofer conduce spre coastă, conform CNN.
Cu toate acestea, Tsutomu Ishihara, preşedintele reprezentanţei Mercedes Yanase Tohoku, susţine că a vândut 16 automobile în perioada august - septembrie a anului trecut. De altfel, cele mai multe dintre modelele pe care le deţine se vând bine, afacerea lui crescând cu 50% faţă de anul anterior.
După cutremurul care a avut loc cu un an în urmă în Japonia şi care a dus a crearea unor valuri tsunami ce au distrus totul în calea lor, acum, un an mai târziu, afacerile din Sendai devin mai profitabile în urma reconstrucţiei. Mulţumită fluxului de muncitori din domeniul construcţiilor, persoanelor care au fost evacuate din zone afactate mai grav de tsunami şi banilor primiţi de la guvern, Sendai a devenit centrul reconstrucţiei economiei japoneze, faţă de alte oraşe de coastă care se află încă într-o situaţie precară.
În afară de fluxul fondurilor de reconstrucţie, dezastrul natural pare să îi facă pe japonezi să îşi schimbe şi mentalitatea, după cum explică Ishihara. "Oamenii obişnuiau să încerce să nu cheltuiască foarte mulţi bani şi să economisească, dar după cutremur, ei cheltuiesc mai mult pe maşini luxoase", a mai adăugat el.
Analiştii sunt de părere că deficitul de comerţ al Japoniei apare din cauza importurilor în creştere şi a preţurilor gazelor naturale şi petrolului, care sunt f