Ce reproşează managerii români Fiscului? Slaba pregătire profesională, birocraţia excesivă, durata mare a controalelor, atitudinea intimidantă sau abuzivă. Atâta timp cât eşti bun-platnic sau nu eşti nevoit să intri în contact direct cu angajaţii Fiscului, poţi spune că ai o relaţie bună cu acesta, este principala concluzie a sondajului făcut de comapnia Deloitte printre 130 de manageri din mari companii româneşti. Cu alte cuvinte, orice control, cerere de clarificare a l
Ce reproşează managerii români Fiscului? Slaba pregătire profesională, birocraţia excesivă, durata mare a controalelor, atitudinea intimidantă sau abuzivă.
Atâta timp cât eşti bun-platnic sau nu eşti nevoit să intri în contact direct cu angajaţii Fiscului, poţi spune că ai o relaţie bună cu acesta, este principala concluzie a sondajului făcut de comapnia Deloitte printre 130 de manageri din mari companii româneşti. Cu alte cuvinte, orice control, cerere de clarificare a legislaţiei, gestionarea efectivă a taxelor sau altă situaţie care îi pune pe contribuabili în relaţie directă cu Agenţia de Administrare Fiscală (ANAF) înseamnă tot atâtea probleme.
În primul rând, controalele fiscale sunt o corvoadă chiar şi pentru firmele corecte, având în vedere că durează foarte mult (până la doi ani în cazul marilor companii) şi nu au o metodologie adecvată. „Organele fiscale se concentrează asupra formei documentelor, şi mai puţin asupra substanţei tranzacţiilor economice. Nu au pus la punct un sistem de sondaj, ci iau la mână fiecare document, ceea ce înseamnă o durată foarte mare a inspecţiei”, explică Rodica Segărceanu, partener Deloitte. O altă problemă o reprezintă faptul că cele mai multe controale au un caracter general, însemnând că sunt verificate toate tranzacţiile şi toate taxele şi impozitele.
Pe de altă parte, managerii sunt profund nemulţumiţi că inspectorii Fiscului s