Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit, în primul trimestru, un număr de 314 plângeri de la utilizatorii de servicii de comunicaţii, din care 36% au reclamat aspecte legate de derularea contractelor încheiate cu furnizorii.
"Nemulţumirea utilizatorilor provine, în principal, din neînţelegerea prevederilor din contracte, generată fie de complexitatea acestora şi informarea insuficientă din partea furnizorilor, fie de faptul că utilizatorii nu citesc cu atenţie contractele la momentul semnării lor. Se ajunge astfel la situaţii în care utilizatorii nu cunosc nici măcar prevederile referitoare la unităţile incluse (minute, MB), tarifele aplicabile, instalarea/activarea serviciului, durata contractului şi condiţiile de reînnoire a acestuia", se arată într-un comunicat al ANCOM.
Alte aspecte semnalate autorităţii au vizat neînţelegeri privind modalitatea în care sunt tarifate şi facturate serviciile de comunicaţii electronice - 14%, precum şi calitatea acestora - 8%.
"Cu privire la acest din urmă aspect, utilizatorii au reclamat, printre altele, viteza scăzută de transfer a datelor în cazul serviciului de acces la internet (deşi în cele mai multe cazuri aceasta nu era garantată prin contract) şi întârzieri la instalarea serviciului contractat", se mai arată în comunicat.
Problemele reclamate de utilizatori în intervalul 1 ianuarie-31 martie sunt similare cu cele înregistrate pe parcursul anului 2012, când ANCOM a primit un număr de 1.241 de sesizări.
Şi în 2012 utilizatorii au semnalat ANCOM probleme privind derularea contractelor încheiate cu furnizorii de servicii de comunicaţii - 33%, neînţelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor - 12%, probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor - 10%, precum şi cazuri în care calitatea serviciilor era sub aşteptările abonaţilor -