Alfa Romeo a înlocuit decrepitul 147 cu Giulietta, un model care, în ciuda numelui şi înfăţişării graţioase, este pregătit să îşi asume rolul dominant în segment. Sursa: Alfa RomeoSursa: Alfa RomeoSursa: Alfa RomeoSursa: Alfa Romeo
1 /.
Competiţia în clasa compactă este atât de dură încât, pentru producători, lansarea unui model reuşit nu mai reprezintă o garanţie a succesului.
Clienţii de segment C sunt răsfăţaţi cu o serie de autoturisme senzaţionale şi polivalente, de la liderul istoric Volkswagen Golf, până la cel mai recent lansat, Opel Astra. Tot sus, dar din motive care ţin strict de dinamica impresionantă, stau mândre Ford Focus şi Mazda3.
Nu trebuie uitat nici surprinzătorul Kia cee’d (primul model sud-coreean cu cinci stele la testul de siguranţă Euro NCAP şi întâiul automobil comercializat în Europa cu o garanţie de şapte ani), dar nici crossoverul Qashqai, propunerea îndrăzneaţă şi vizionară a constructorului Nissan.
Fără a face parte din elita clasei compacte, Fiat Bravo, Honda Civic, Subaru Impreza sau Renault Megane oferă, la rândul lor şi fiecare în parte, stil, utilitate, siguranţă de top şi, punctual, preţuri de achiziţie mai multe decât prietenoase.
În acest tablou ticsit cu vedete incontestabile flancate de rivali destoinici, Alfa Romeo – marca italiană care îşi aniversează anul acesta centenarul – nu mai exista (deşi era prezentă) de o bună bucată de vreme.
Şi asta pentru că reprezentatul său, venerabilul model 147, a fost lăsat ”în viaţă” cu cinci ani mai mult decât ar fi fost rezonabil. Evident, chiar şi unei maşini reuşite în 2000 - la momentul lansării - i-a fost imposibil să ţină pasul cu lupii tineri, veniţi pe lume după 2008.
Totul s-a schimbat însă în această primăvară. Odată cu apariţia noului compact Alfa Romeo Giulietta. În ciuda numelui şi a înfăţişării gra