Tomasz Kulakowski, sales&marketing manager pe Europa Centrala al Ryanair: In mai multe tari in care am intrat am atacat aeroporturile regionale. De exemplu, in Polonia suntem lideri de piata in conditiile in care avem doar o singura ruta cu plecare din Varsovia. Nu suntem interesati de aeroporturile scumpe. Liderul low-cost european Ryanair, care va incepe sa opereze in Romania pe rutele Constanta-Pisa si Arad-Milano in luna aprilie a acestui an, nu este interesat de aeroporturile din Capitala, considerandu-le prea scumpe.
"In mai multe tari in care am intrat am atacat aeroporturile regionale. De exemplu, in Polonia suntem lideri de piata in conditiile in care avem doar o singura ruta cu plecare din Varsovia. Nu suntem interesati de aeroporturile scumpe", a spus Tomasz Kulakowski, sales&marketing manager pe Europa Centrala.
Astfel, Ryanair a ales doua aeroporturi din provincie, respectiv Arad si Constanta, pe care competitorii au o prezenta scazuta sau nu opereaza deloc.
Astfel, de pe Aeroportul International Arad zboara in prezent compania Blue Air, in timp ce de pe aeroportul Constanta opereaza doar compania de linie regulata Malev.
Reprezentantul Ryanair a mai spus ca strategia companiei este sa intre mai tarziu pe piata, dar ca tinteste pozitia de lider in fiecare tara in care opereaza.
"In cinci ani vrem o cota de 50% din intreaga piata (n.red - atat zboruri low-cost, cat si zboruri de linie regulata)", afirma Kulakowski.
Astfel, Ryanair a anuntat primele zboruri din Romania dupa ce operatori precum Blue Air, MyAir sau Wizz Air au obtinut deja cote importante din piata. De altfel, segmentul zborurilor low-cost a inregistrat cresteri de peste 100% in 2007, numarul de pasageri transportati de companiile care vand bilete ieftine tinde spre 2 milioane de persoane.
Germanwings si easyJet au atacat Romania anul trec