Conducerea Şantierului Naval 2 Mai a iniţiat negocierile cu partenerii sud-coreeni pentru majorarea capitalului la Daewoo Mangalia Heavy Industries, obiectivul Guvernului fiind să obţină minim 70 milioane dolari din partea investitorului străin, chiar şi cu reducerea cotei de acţiuni a statului, relatează Mediafax.
Finanţarea totală necesară la societatea mixtă este însă estimată la peste 100 milioane dolari, modalitatea concretă de asigurare a acesteia, prin vărsare directă la capital sau şi prin comenzi, urmând să fie stabilită în negocierile cu investitorul străin, Daewoo Shipbuliding & Marine Engineering din Coreea de Sud.
Negocierile au fost iniţiate la începutul acestei săptămâni şi vor continua pe parcursul următoarelor zile.
"Conducerea Şantierului Naval 2 Mai Mangalia a iniţiat negocierile cu partenerii sud-coreeni pentru analizarea condiţiilor de realizare a unei majorări a capitalului societăţii mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries, obiectivul statului fiind să obţină viabilizarea pe termen lung a societatii mixte, cu sprijinul substanţial al investitorului străin. În măsura în care acest obiectiv se va concretiza, Şantierul Naval 2 Mai Mangalia este dispus să îşi asume reducerea cotei de acţiuni la societatea mixtă", au declarat agenţiei MEDIAFAX surse guvernamentale.
Partea română doreşte ca investitorul sud-coreean să participe la mărirea capitalului social al societăţii mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) cu aport în numerar, pentru a asigura lichidităţile necesare DMHI, caz în care va lua în considerare posibilitatea de a participa la mărirea capitalului Daewoo Mangalia cu terenul pe care se află şantierul naval, neinclus în prezent în capitalul social.
Potrivit surselor, statul român urmăreşte să obţină din partea investitorului sud-coreean o finanţare minimă de circa 70 milioane dolari pentru majorarea capit