Cheltuielile publicitare globale vor scadea cu 0,2% anul viitor, potrivit celor mai noi predictii ale Group M si ZenithOptimedia, doua dintre marile retele globale de media buying. Group M, grup ce reuneste operatiunile de media buying ale conglomeratului WPP, si-a revizuit, astfel, drastic, previziunile pentru anul urmator, dupa ce, in vara, preconiza o crestere de 4,5% a cheltuielilor de publicitate in 2009, potrivit The Guardian.
Publicatia il citeaza pe reprezentantul Group M Adam Smith, potrivit caruia in 2009 nu este de asteptat un "colaps al publicitatii", dar piata nu ar trebui sa se astepte la o imbunatatire brusca a situatiei, asa cum s-a intamplat la precedentele cicluri de scadere, din 1991 si 2001.
Bloomberg citeaza, la randul sau, un raport ZenithOptimedia, potrivit caruia cheltuielile globale de publicitate vor scadea anul viitor cu 0,2% pana la 490,5 miliarde de dolari, scaderea urmand sa atinga, in SUA, 6,2%. Reteaua de media buying a Publicis Groupe prevazuse, in octombrie, o crestere de 4% a pietei de publicitate in 2009, iar in iunie a.c. estimase, pentru anul viitor, o crestere de 6%.
Tot Bloomberg citeaza o previziune din 5 decembrie a.c. a Merrill Lynch, potrivit careia cheltuielile de publicitate in SUA vor inregistra anul acesta o scadere de 4,2% si vor scadea in continuare, cu 5%, anul viitor. Estimarile Merrill Lynch vorbesc despre o crestere de 0,4% a pietei globale in 2008 si o scadere de 1,6% anul viitor, una dintre principalele cauze fiind o reducere cu 15% a cheltuielilor de publicitate in sectorul auto, in 2009.
Este citat, de asemenea, un reprezentant al ZenithOptimedia, potrivit caruia scaderile de anul viitor vor fi mai putin drastice comparativ cu pierderea de 3,6% inregistrata in 2001.
Predictiile ZenithOptimedia sunt citate si de The Guardian, ce noteaza ca in 2010-2011 publ