Comercianţii care şi-au promovat vânzările decontate cu cardul au avut cele mai bune afaceri, iar tranzacţiile cu „bani“ electronici s-au dublat în 2011.
Cele mai recente studii ale liderilor pieţei cardurilor (MasterCard şi VISA) arată că în anul 2011 a fost consemnată o creştere cu 92% a tranzacţiilor realizate de români la comercianţii autohtoni. Principalul motiv ar fi promoţiile oferite de comercianţi, potrivit reprezentanţilor MasterCard - companie la care numărul tranzacţiilor online la comercianţii români a crescut, în 2011, cu 50%.
Reducerile i-au impulsionat să utilizeze cardul online şi pe românii care şi-au achiziţionat bilete de tren. De asemenea, creşteri importante s-au înregistrat şi în telefonie, şi telecomunicaţii, şi pe site-urile de cumpărături de tip fashion. Mai mult decât atât, specialiştii spun că ofertele foarte bune ale comercianţilor au reprezentat pentru mulţi români un motiv suficient de puternic încât aceştia să facă prima lor tranzacţie pe internet.
Avem cel mai bun potenţial din Europa
În România existau 13 milioane de carduri valide în circulaţie, în luna decembrie 2011, iar valoarea totală a tranzacţiilor de plată a fost de 1,3 miliarde de euro, potrivit unui studiu asupra pieţei bancare din Europa Centrală şi de Est (ECE), elaborat de Ensight Management Consulting.
Din datele studiului reiese că România are cel mai mic număr de carduri pe cap de locuitor dintre toate ţările ECE, lucru care înseamnă, între altele, că potenţialul de dezvoltare a pieţei noastre este cel mai bun din această regiune. Concret, un român deţine 0,59 de carduri, adică din doi români doar unul are un card, în timp ce un bulgar are 1,01 carduri, iar un sloven 1,79. Media în rândul ţărilor din UE este de 1,57 carduri/cap de locuitor.
Ce beneficii vor românii
Pe de altă parte, în România va