Industria de divertisment si media din Romania ar urma sa creasca de la 2,5 miliarde de dolari in 2010 la 3,8 miliarde in 2015, cu un ritm mediu anual de crestere de 8,8%, potrivit celor mai recente estimari ale PricewaterhouseCoopers, incluse in raportul "PwC Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015". Potrivit raportului, cresterea pietei va fi sustinuta indeosebi de cea a accesului la Internet, iar in privinta publicitatii PwC estimeaza ca aceasta va avea un ritm de expansiune de 8,9% in perioada mentionata.
PwC estimeaza ca cea mai lenta evolutie va fi cea a cheltuielilor pentru produse media, care vor creste cu doar 4,7%. Segmentul accesului la Internet va avea in perioada mentionata un ritm mediu anual de crestere de 12,9%.
Potrivit raportului citat, piata romaneasca de media si divertisment va fi, pana in 2015, a treia cea mai dinamica din regiune, dupa Turcia (rata medie anuala de crestere de 13,2%) si Rusia (11,7%), fiind urmata de Polonia (7,1%), Republica Ceha (6,8%) si Ungaria (6,2%). Tot piata romaneasca va ramane, insa, una dintre cele mai mici din regiune, fiind estimata la circa o zecime din valoarea pietei de media si divertisment din Rusia.
Raportul PwC poate fi obtinut aici
Bogdan Belciu, partener - Servicii de Consultanta si Management in cadrul PwC Romania, este citat intr-un comunicat pe tema raportului:
"Aceasta este epoca de aur a consumatorului, cererea pentru produsele media digitale fiind in crestere si devenind regula. In multe piete, industria de divertisment si media a fost profund afectata de perioada de recesiune pe masura ce consumatorii si-au accelerat migratia catre mediul online, ajutati fiind si de revolutionarea tehnologiilor"
Raportul PwC, despre industria globala de media si divertisment: Imbunatatirea climatului economic international in 2010 a jucat un rol important