Inainte de a cumpara un terminal mobil, clientii trebuie sa isi clarifice din ce in ce mai clar prioritatile, sa analizeze foarte serios, uneori cu “pix si foaie” ce nevoi trebuie sa indeplineasca, este de parere seful Nokia Romania, Razvan Petrescu, care subliniaza ca e din ce in ce mai greu sa alegi un telefon “pe gustul tau” dintre ofertele din ce in ce mai variate de pe piata.
Multi clienti “se reped” sa achizitioneze un telefon mobil doar pentru ca este “aratos”, dar uita sa analizeze ceea ce este mai important – ce nevoi au, de fapt? Ce se asteapta sa realizeze cu acel terminal?
“In Romania, legatura cu brand-ul este foarte puternica, multi clienti isi asociaza chiar personalitatea cu un anumit brand. Pe langa aceasta insa, trebuie sa se uite si la hardware, care sa fie in conformitate cu nevoile lor – sunt terminale care ofera functiile de baza, voce si SMS, potrivite pentru unii, pana la terminale inteligente, cu acces la Internet si camere video”, spune Petrescu, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Pe langa nevoile personale, clientii trebuie sa fie atenti si la ecosistemul “din spatele” telefonului propriu-zis. “Pe langa terminal, clientii achizitioneaza mult mai mult – servicii suplimentare, aplicatii, minute sau SMS-uri gratuite. De asemenea, tot din ecosistemul acesta face parte si viitorul de business al companiei – un lucru uneori neglijat de clienti”, explica Petrescu.
Practic, o companie robusta, poate oferi un ecosistem mai sigur, in expansiune.
“Acum 10 ani nici nu mai stiu daca imi imaginam o asemenea diversitate de terminale mobile pe piata, si asemenea performante, desi, CEO-ul de atunci al Nokia a spus prin 2000 ca se asteapta ca telefoanele mobile sa devina suporturi multimedia. Oricum, telefonul viitorului nu va fi construit de producatori ci, de fapt, de consumatori – ei detin controlul, ei decid,