Octavian Lazăr, directorul general al complexului hotelier Caro din Capitală, cu afaceri de 2,5 milioane de euro anul trecut generate de cele 216 camere clasificate de la două la patru stele, susţine că salariul fix al unui director de vânzări dintr-un hotel de patru stele s-a redus la 1.500 de euro-2.500 de euro pe lună, faţă de 3.000 de euro în urmă cu doi ani, pe fondul scăderii pieţei hoteliere.
La jumătatea lunii august, pe site-ul complexului hotelier condus de Lazăr, dar şi pe site-urile de recrutare, era postat un anunţ de recrutare pentru un director de vânzări, ceea ce a adus în numai câteva zile peste 600 de CV-uri, până în prezent nefiind însă selectat niciun candidat.
"Atât salariul fix al unui director de vânzări, cât şi bonusurile care se ofereau pentru această poziţie s-au redus. Când vine vorba de tăierea salariilor, având în vedere condiţiile actuale, angajaţii înţeleg din punctul de vedere raţional această măsură, dar emoţional nu o pot accepta, mulţi optând pentru plecarea din companie", a declarat Octavian Lazăr, directorul general al complexului Caro Hotels.
Complexul din nordul Capitalei s-a dezvoltat începând cu anul 1999 şi este deţinut cu pachet majoritar (60% din titluri) de către familia Lazăr, alături de un partener francez (30%), restul acţiunilor fiind în posesia altor acţionari minoritari. Anul trecut încasările hotelului au fost cu 37,5% mai mici faţă de 2008.
Iau oameni de la concurenţă
"Piaţa forţei de muncă oferă acum foarte multe oportunităţi. Candidaţii care
şi-au trimis CV-urile pentru postul de director de vânzări pe site-ul de recrutare nu aveau experienţa cerută. Erau CV-uri puse la grămadă. Căutăm candidatul potrivit la concurenţă, nu stăm să mai antrenăm oameni", a precizat Lazăr, care coordonează o echipă de 100 de oameni.
Printre responsabilităţile unui director de vânzăr