Companiile care deţin posturi radio-tv îşi vor publica pe site-urile proprii bilanţurile contabile sau link-uri care să trimită la acestea, în aşa fel încât publicul larg să aibă acces Companiile care deţin posturi radio-tv îşi vor publica pe site-urile proprii bilanţurile contabile sau link-uri care să trimită la acestea, în aşa fel încât publicul larg să aibă acces direct la situaţiile lor financiare. Propunerea a fost votată de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru a face parte din proiectul de modificare a Legii audiovizualului.
În şedinţa de ieri a CNA, Ioana Avădani, director al Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI), a propus ca deţinătorii de posturi radio şi tv să facă mai uşor accesul publicului la cifrele de afaceri şi profiturile acestora, publicându-le pe site-uri sau făcând trimitere directă la pagina web a Ministerului de Finanţe.
Propunerea a fost salutată de membrii CNA, dar primită cu rezerve de reprezentanţii posturilor Pro TV, Antena 1 şi Prima TV, prezenţi la şedinţă. Aceştia din urmă au respins, iniţial, ideea de a publica informaţiile financiare, pe motiv că au deja obligaţia să trimită aceste date Ministerului de Finanţe, care le publică pe propriul site.
"Este un act de transparenţă. Telespectatorii au dreptul să ştie mai mult decât <> şi teleshopping. Nici măcar nu vi se cere un efort financiar, ci unul de transparenţă", a replicat Ioana Avădani, susţinută de membrii Consiliului. În urma discuţiilor, s-a căzut de acord că acest punct, referitor la transparenţa financiară, să fie notat în proiectul de modificare a legii.
În plus, CNA doreşte ca, prin modificarea legislativă, să aibă atribuţii în ceea ce priveşte "reglementarea modului de reflectare în audiovizual a campaniilor electorale şi a celor pentru referendum". "E legitim, din partea CNA, să dobândească acest atribut de a reg